Kinderboekenweek

vrijdag 27 september 2013

Van 2 oktober tot en met 13 oktober is het de Nationale Kinderboekenweek. Dit jaar is het thema: Klaar voor de start ! Ook op De Bongerd besteden we volop aandacht aan de kinderboekenweek, want lezen vinden we belangrijk. Maar (voor)lezen is vooral ook heel erg leuk!

Het kunstcircuit sluit natuurlijk ook aan op dit thema. De resultaten zijn op school te bewonderen tzt. U hoort er binnenkort meer over.

We nodigen vaders, moeders, opa’s en oma’s tijdens de kinderboekenweek uit om de dag in de klas te openen met een kwartiertje VOORLEZEN uit hun favoriete kinderboek. Opgeven mag bij de leerkracht.( alle dagen van 2 oktober t/m 12 oktober)

Tijdens de kinderboekenweek is er op de Bongerd een KINDERBOEKENMARKT op vrijdag 11 oktober. ( van 11 uur tot 11.45 uur) Hier mag uw kind op een kleedje zijn boeken verkopen, en natuurlijk weer ander leesvoer bij schoolgenootjes halen. Dus loop de boekenplank van uw kind na, en kijk of er wat verkocht kan worden aan schoolgenootjes. U bent zelf natuurlijk ook van harte welkom! Prijzen tot € 1,00. (In de volgende nieuwsbrief meer hierover).
Een tip : Kijkt u eens op : http://www.kinderboekenweek.nl/

De kleuters laten zich op woensdag 16 oktober van hun beste kant zien tijdens de PODESHOW: “De snelste zebra van de wereld” naar een prentenboek van Youp van ’t Hek.