Open dag

De schoolkeuze: een belangrijk moment

Het kiezen van een basisschool die past bij jullie als gezin is erg belangrijk. De basisschoolperiode is een periode die zo leuk en leerzaam mogelijk moet zijn. Overwegingen om te kiezen voor een school zijn heel persoonlijk. Kies je voor een school in de buurt of vind je het niet erg om een blokje om te rijden? Welke opvangmogelijkheden zijn er? Hoe wordt de lesstof aangeboden? Hoe is de sfeer op school? Wat biedt een school aan kinderen die extra ondersteuning of juist meer uitdaging nodig hebben?

Open dag bij alle basisscholen Apeldoorn op 3 april 2024.

Op woensdag 3 april 2024 tussen 9.00 – 12.00 uur staan de deuren van bijna alle basisscholen in de gemeente Apeldoorn open voor kinderen en hun ouders die een nieuwe basisschool zoeken. Vooraf online oriënteren op de basisscholen kan via www.basisscholenapeldoorn.nl. Maak 3 april kennis met de verschillende scholen en hun teams!

Alvast kennismaken

Ook voor je peuter is deze open dag een leuk moment om alvast een kijkje te nemen op school. Het is een mooie gelegenheid om op een laagdrempelige manier de sfeer te proeven op een basisschool. Scholen werken samen met één of meerdere kinderopvangorganisaties in de school of eentje in de buurt van de school. Op de Open dag kun je meestal ook een kijkje nemen bij de buitenschoolse opvang en in gesprek gaan met de pedagogisch medewerkers.

Voor meer informatie over de scholen ga je naar www.basisscholenapeldoorn.nl

Programma

Als je woensdag 3 april bij De Bongerd op bezoek komt, zullen de kinderen van groep 8 je een rondleiding geven door de school. Verder kun je die ochtend een normale schooldag zien, zodat je een beeld krijgt hoe wij bij ons op school werken. Verder vertellen we je natuurlijk graag over onze missie en onze visieboom.

Goed dat jij er bent! Samen maken we de wereld mooier.

Aanmelding open dag

Aanmelden is niet noodzakelijk, maar wel handig voor onze planning. Fijn als u ons via dit formulier even laat weten dat u komt.

Kunt u bij benadering aangeven wanneer u denkt langs te komen?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze school

We werken op de Bongerd met een continurooster, een vijf gelijke dagen model. De kinderen zijn alle dagen tot 14.00 uur op school. We werken met een Engelse methode voor de groepen 1 t/m 8 en ook werken we door de hele school met de sociaal emotionele methode KWINK en de werkwijze van PBS (positive behaviour support). We proberen in de hele school dezelfde taal te spreken, dit alles op een positieve manier. Naast de reguliere vakken werken we ook structureel aan de executieve functies bij kinderen, dit doen we met de methode ‘breinhelden’. Wij zijn een kunst – en cultuurschool.

• LP055_deBongerd_Intro_20150917_SunnyGardeur_3050
  • LP055_deBongerd_Intro_20150917_SunnyGardeur_2577
  • LP055_deBongerd_Intro_20150917_SunnyGardeur_1211
  • LP055_deBongerd_Intro_20150917_SunnyGardeur_1264

Kennismaken

Graag nodigen we je uit om een afspraak te maken met onze directrice Marlette van der Kaa voor een kennismaking. Uiteraard mag jullie zoon of dochter ook bij dit gesprek aanwezig zijn. Marlette neemt hier graag ruim de tijd voor, houd ongeveer rekening met een gesprek van een uur. We vinden het belangrijk dat je een goed beeld krijgt van onze onderwijsvisie, je de tijd krijgt om vragen te stellen en de sfeer op onze school kunt ervaren!

Maak een afspraak