Workshop kleuters ‘maar eerst ving ik een monster’.

dinsdag 18 januari 2022

Afgelopen dinsdag kwamen er twee medewerkers van CODA op school om met de kleuters een eigen monster verhaal te bedenken. Dit naar aanleiding van het prentenboek van het jaar ‘Maar eerst ving ik een monster’. We hebben het boek voorgelezen in de klas, daarna gingen we met elkaar in gesprek over de monsters. Waar de kinderen hun monster hadden gevonden, welke ogen hij heeft, wat voor lijf en wat voor poten. Ook mochten ze zelf een naam bedenken. De kinderen kregen een mooi boekje waarin ze plaatjes mochten plakken en waarin ze hun eigen monster mochten tekenen. Over twee weken hebben we nog een moment samen, dan komt er een ‘robot’ naar school die een echt filmverhaal maakt van de monsters van de kinderen. De betrokkenheid was enorm, er zijn al geweldige monsters bedacht. We zijn benieuwd naar het eindresultaat.