Vrijdag 26 april, Vossenjacht, Lunch en de Lopathon.

woensdag 8 mei 2019

Bericht van SOB (Stichting Ouders van de Bongerd)

De Vossenjacht was een echte zoektocht. De kinderen waren verdeeld in groepjes onder leiding van kinderen uit groep 7. Dit viel niet altijd mee maar iedereen heeft het super gedaan! Wat een samenwerking. Wat hadden die vossen zich goed verstopt en vooral vermomd. Jongens en meiden van groep 8 jullie waren super als vos. De andere vossen; vaders, moeders, opa’s of oma’s, zussen, broers, laten we maar zeggen de Bongerdvossen. Iedereen heel erg bedankt voor jullie enthousiaste deelname!

Tussen de middag hadden een aantal ouders de lunch verzorgd. Meer dan 400 gesmeerde boterhammen, krentenbollen, rijstwafels, vers geschild fruit, komkommer, tomaat, melk, ranja en water… de keuze was reuze! en dat was maar goed ook want wat hadden jullie een trek. Het was heel fijn dat ’s morgens vroeg zoveel ouders hun hulp aanboden. vele handen maken licht werk.

Na de lunch even lekker buiten spelen en daarna door naar de Lopathon!

De warming-up werd verzorgd door een groepje meiden uit unit 3 ze hebben het dansje helemaal zelf in elkaar gezet! (bijna) alle kinderen deden enthousiast mee. Toen was het tijd voor de eerste groep lopers; unit 0 en unit 1. Na het startsein van Meester Albert (en dat op z’n laatste werkzame dag) gingen ze van start… en wat gingen ze hard! Gelukkig werden jullie ook super aangemoedigd. Door ouders, opa’s en oma’s, familie en vrienden , leerkrachten en Unit 2 en 3. Zoveel High Five’s. Wauw. Na 10 minuten naar het telteam en als beloning een lekker ijsje. Toen was het de beurt aan Unit 2 en 3. Weer geeft Meester Albert het Startsein en daar gingen ze. Weer zoveel supporters. Onderling geweldige samenwerking, kinderen die met elkaar meelopen als het even zwaar werd, leerkrachten die een rondje mee huppelden, grote jongens die de kleinere gewoon dragen. Na 15 minuten het eindsein en het tellen begint weer. Dit was ff een klus. Zoveel elastiekjes te tellen. Het telteam was al uitgebreid, maar kon de toestroom zo snel niet aan.. SUPER gedaan hoor!! Het diplomateam ging met man en macht aan het werk om jullie diploma’s uit te schrijven. Toen nog gezamenlijk opruimen, snel alles weer in de kast want…. de VAKANTIE komt eraan! De hele vakantie de tijd om je sponsorgeld op te halen, vergeten jullie het niet in te leveren bij je leerkracht na de vakantie? des te sneller kunnen de sport en spel materialen aangeschaft gaan worden.

Wij als leden willen speciaal alle (groot)-ouders die ons hebben geholpen, hun hulp hebben aangeboden en zijn bijgesprongen heel erg bedanken. Zonder jullie hulp was het allemaal niet zo soepel verlopen. Een groot DANK JULLIE WEL. Vind je het leuk om vaker te helpen; je bent meer dan welkom je aan te sluiten bij de SOB. Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste leden. Hoe meer hoe beter.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de zonnige, gezellige en leuke dag.