Overstap naar Chromebooks

dinsdag 18 januari 2022

We hebben als Leerplein055-scholen besloten over te stappen op het gebruik van chromebooks. Deze komen in de plaats van de ipads waar we op De Bongerd de afgelopen jaren mee hebben gewerkt. De vervanging van de ipads was al gepland voor na de herfstvakantie, maar o.a. door het wereldwijde chiptekort zijn onze chromebooks nog steeds niet geleverd. Ons geduld wordt dus even op de proef gesteld.

Veel ouders hebben kort na de zomervakantie al gereageerd op onze vraag wie een oude ipad zou willen overnemen. We hebben deze namen bijgehouden. Zodra de chromebooks binnen zijn, zullen we nog even een intekenlijst uitzetten om iedereen nog de kans te geven om te reageren. De mensen die al hebben gereageerd, zullen we hierbij natuurlijk voorrang geven.

De invoering van de nieuwe chromebooks past goed bij de ontwikkelingen die we als school maken. Het gaat ons helpen om de lessen nog beter digitaal te ondersteunen.

PS: Voor de experts onder de lezers: de chromebook op het plaatje is een willekeurig afbeelding van een chromebook…