Verkeer en veiligheid

donderdag 28 april 2022

Verkeer en veiligheid

We zijn als school te gast in een woonwijk. Van kinderen en ouders die lopend komen of met de fiets heeft de buurt over het algemeen niet zo’n last. Deze kinderen en ouders hierbij dus hartelijk dank.

Ouders die hun kinderen met de auto brengen veroorzaken soms wel overlast. Gelukkig geldt dat voor de meeste ouders niet, maar hierbij voor de zekerheid wat aandachtspunten:

• Parkeren alleen in de parkeervakken en niet bij mensen voor de deur/oprit. Even een straat verderop parkeren is een kleine moeite en is goed voor de veiligheid in de buurt.
  • De wegen aan weerzijden van de school lopen dood. Dat betekent dat je aan het eind moet keren of achteruit de straat weer moet verlaten. Dat zijn levensgevaarlijke bewegingen in de buurt van een school.
  • De omgeving van onze school is een woonerf. Dat betekent dat u daar alleen zachtjes/stapvoets mag rijden. Ook dit komt ten goede aan de veiligheid van de buurt en de kinderen.

We hopen te zien dat het in de laatste maanden tot de zomervakantie lukt een veilige situatie te creëren zonder overlast. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.