Roerige tijden….

woensdag 17 februari 2021

De afgelopen twee maanden waren voor kinderen, ouders en teamleden onrustige tijden. De tweede lockdown, vorige week de enorme hoeveelheid sneeuw en afgelopen maandag opnieuw code rood vanwege de gladheid. We zijn blij dat we uiteindelijk wel konden starten, al was het dan iets later. We hopen dat we na de vakantie in echt rustiger vaarwater terecht komen en we richting het voorjaar weer iets meer mogen. We begrijpen dat het voor u als ouders behoorlijk schipperen is geweest met uw eigen werk en om uw kinderen thuis te begeleiden. Wij merkten ook op school dat kinderen veel behoefte hadden aan een gewone schooldag. Fijn dat dit nu weer mogelijk is. We hebben als team respect voor u als ouders en voor wat u in de afgelopen weken opnieuw allemaal heeft gedaan!

Voor dit ogenblik blijven de regels nog onveranderd en houden vrijwel alle ouders, kinderen en teamleden zich hier goed aan. De adviezen die we vanuit het Ministerie hebben gekregen worden goed opgevolgd en zelfs de oproep om mondkapjes te dragen wordt in groep 6/7 en 8 door kinderen goed gevolgd. Fijn hoor!

In de tweede week na de voorjaarsvakantie starten we met het afnemen van de M-toetsen vanuit het Cito-leerlingvolgsysteem en die willen we eind maart allemaal afgerond hebben.