Pesten en plagen

woensdag 3 maart 2021

In iedere klas wordt er de komende week aandacht besteed aan het onderwerp pesten.
We bespreken o.a. wat het verschil is tussen pesten en plagen.
Ook bespreken we verschillende situaties en wat je zou kunnen doen wanneer je pestgedrag signaleert. Het is belangrijk dat ouders, maar ook de leerkracht van de groep op de hoogte is van dit gedrag. Als u er samen met de leerkracht onvoldoende uitkomt, dan is er op onze school ook een anti-pest coördinator. Op onze school is dit juf Marinde (groep 6/7). Haar mailadres is: mvandegiessen@leerplein055.nl . Als u juf Marinde nog niet kent, kunt u een foto van haar vinden in ons smoelenboek op de website.

Over een aantal weken zullen de kinderen van groep 4 t/m 8 ook een vertel-het-maar-vragenlijst invullen. Dit formulier wordt 2x per schooljaar ingevuld en hierdoor hopen we nog meer inzicht te krijgen in het eventuele pestgedrag op onze school. Nadat we deze lijsten geanalyseerd hebben zullen we dit terugkoppelen in de Bongerdflits.