Kraanwaterdag!

dinsdag 15 september 2020

Wij doen mee met Nationale Kraanwaterdag op woensdag 22 september. We drinken deze dag alleen kraanwater en geen andere drankjes. Dat doen we samen met heel veel basisscholen en bso’s door heel Nederland.
Waarom we meedoen? Omdat kraanwater drinken een gezonde keuze is. Uit onderzoek blijkt dat kinderen zich beter kunnen concentreren als ze voldoende water drinken. Dit jaar staat Nationale Kraanwaterdag bovendien in het teken van duurzaam omgaan met kraanwater. Als kinderen beter weten waar hun kraanwater vandaan komt en hoe het wordt gemaakt, is het voor hen vanzelfsprekend om ook slim om te gaan met kraanwater.
In de lessen gaan we het hebben over de herkomst van kraanwater en hoe kraanwater wordt gemaakt. Ook krijgen de kinderen concrete handvatten hoe ze slimmer kunnen omgaan met het gebruik van kraanwater. Dit doen we aan de hand van een digitaal prentenboek, een interactieve quiz, creatieve activiteiten en leuke doe-bladen. De doe-bladen kunnen de kinderen mee naar huis nemen. De antwoorden van de doe-bladen zijn te vinden op kraanwaterdag.nl.
Om er een geslaagde Nationale Kraanwaterdag van te maken vragen we je op woensdag 22 september geen zoete (zuivel)drankjes aan je kind(eren) mee te geven, maar water uit de kraan in een bidon, schoolbeker of hervulbaar flesje!
Kraanwaterdag is een initiatief van alle drinkwaterbedrijven in Nederland.