Groep 2/3: Pimpelmeesjes

woensdag 25 maart 2020

De kinderen van de Pimpelmeesjes werken allemaal thuis heel hard aan de taken uit Onderbouwd voor kleuters, Gynzy groep 2 en 3. En alleen voor groep 3, Veilig Leren Lezen, Pennenstreken en Pluspunt.

Inmiddels is juf Linda vervroegd met verlof en ben ik, juf Elja het aanspreekpunt voor alle ouders en kinderen van de Pimpelmeesjes. Fijn dat juf Jamie volwaardig als collega meewerkt als LIO (leraar in opleiding afstudeerjaar) en mij goed ondersteunt. We werken veel vanuit huis en zijn af en toe op school voor de opvang van enkele kinderen. Het thuiswerken is echt wennen maar daar heeft u met kinderen over de vloer natuurlijk ook mee te maken, de afleiding is groot en het ritme nog ver te zoeken.

Toch proberen we er met z’n allen het beste van te maken. De taakkaart voor leerjaar 3 ziet er net zo uit als op school. Maar waar vind je dan de materialen? Hier zijn veel vragen over en de uitgever van Veilig Leren Lezen heeft alles per dag op een rijtje gezet. Bij elke dag door scrollen en dan is daar alles te vinden.

Voor groep 2 is Gynzy geopend en zien we dat er al veel spelletjes op gedaan worden. Ook de tangram eieren worden goed gemaakt en de werkbladen van onderbouwd komen ook al binnen.

Er is via mail al met alle kinderen/ouders contact met juf Elja geweest door werk op te sturen, hier over te communiceren en via telefoon ook stemmetjes te horen. Dat is heel fijn want een juf op afstand blijft juf en wil toch graag weten hoe het met de kinderen is.

We blijven in contact en vinden het erg leuk om foto’s te krijgen van de werkplek, knutselwerkjes enz.

Lieve groetjes,

juf Elja en juf Jamie