Groep 2/3: de Pimpelmeesjes.

dinsdag 19 mei 2020

Pffff,  dat waren 8 weken niet naar school en dat is best lang.  Maar we zijn weer begonnen en de eerste week zit er al weer op! Wat was het leuk om iedereen weer te spreken en te zien. Het is weer als vanouds, al is de groep wel kleiner en dat is ook wel weer fijn.

Juf Jamie is met groep 3 veel bezig met herhaling van de lesstof. Hierbij maken we veel gebruik van reken- en taalspelletjes.

Juf Elja werkt met groep 2 aan de leerdoelen van Onderbouwd en is veel met het thema “ons lichaam” bezig.

Verder is er in de hele groep veel aandacht voor het sociale aspect, we gymmen samen op het veld, kiezen in de hoeken en zijn lekker aan het verven en knutselen.

De structuur van de dag hebben we zoveel mogelijk proberen te laten zoals het was. Dit ging vanaf het begin al heel goed. Ook kennen de kinderen de ‘corona’ regels erg goed en helpen we elkaar met z’n allen eraan herinneren. Het blijft immers een bijzondere tijd, maar iedereen past zich goed aan.

Hartelijke groet,

Elja Warries