Groep 1/2: Kinderboekenweek

dinsdag 29 september 2020

Het eerste thema dieren hebben we gisteren afgesloten in de groep en vandaag begint de Kinderboekenweek met als thema ‘en toen’.  Daar sluit onze methode onderbouwd ook bij aan, we gaan ons richten op de ridders en kastelen van vroeger. Ook gaan we aandacht besteden aan dino’s maar ook praten over onze opa’s en oma’s. Hoe hadden die het ‘vroeger’?
Voor ons speelplein zijn we op zoek naar een groot wit laken die we mogen bestempelen, daar willen we een muur van maken voor een kasteel. Dus mocht u een wit laken hebben waar u niks meer mee doet dan ontvangen wij die graag.

Ons kunstcircuit van de komende drie weken staat in het teken van papier maken en kijken waar papier vandaan komt. Ook gaan we zelf oud papier maken met daarop een foto van onszelf als opa of oma. Mocht u daar nog leuke accessoires voor hebben wilt u die dan meegeven aan uw kind voorzien van naam? Denkt u bijvoorbeeld aan: een brilletje zonder glas, (bol)hoedje, een pruik, kettingen met grote kralen, een sjaaltje, een vlinderstrikje enz. Dit laatste gaan we doen in de groepen 1 t/m 4.