Groep 1/2 en 2/3: Nationale Modderdag

woensdag 23 juni 2021

Op dinsdag 29 juni 2021 doen wij mee aan Nationale ModderDag: dé dag waarop kinderen alles ontdekken over modder. Bijvoorbeeld hoe je ermee kunt spelen en wat de aarde betekent voor ons dagelijks leven. Tijdens ModderDag ervaren kinderen modder met bijna al hun zintuigen: voelen, ruiken, horen en zien. Ze gaan aan de slag met activiteiten als Modder maken, Modder onderzoeken, in Modder tekenen en met Modder bouwen. Heeft u thuis nog emmertjes, bakjes, lepels, een loep e.d. als aanvulling op onze eigen spulletjes dan graag meenemen.

Vies worden mag  We starten met de activiteiten om 12.30 uur. Rond 13.55 uur zijn we klaar. Vies worden mag! Als kinderen lekker kunnen aanmodderen, neemt de kwaliteit van hun spel toe. Zorg ervoor dat je kind(eren) op ModderDag kleding aan heeft/hebben die vies mag worden en geef ze een extra set kleding, zwembroek/badpak (ligt aan de temperatuur) en een gemerkte handdoek mee. Wij hebben er zin in! Jij ook?

Over ModderDag:  ModderDag wordt landelijk georganiseerd door IVN Natuureducatie. Met ModderDag zet IVN het vrije spel met water en zand op de agenda. Buiten zijn, vrij spelen en onbevangen de natuur ontdekken helpt kinderen in de ontwikkeling van hun zintuigen, motoriek, sociale vaardigheden en creativiteit. Dus: trek de laarzen uit en ga lekker met je voeten de modder in!