Groep 1/2

woensdag 16 maart 2022

Wij zijn vorige week begonnen met een nieuw project en het gaat over dieren. We hebben een mooie dierenwinkel in de gang, sinds deze week is de dierenarts daar ook werkzaam en er worden prachtige hokken gebouwd voor alle dieren. De kinderen leren dat dit een omheining is, en ze ontdekken dat niet alle hokken even groot moeten zijn. Ook zoeken ze uit welke hokken het grootste zijn, en hoeveel dieren daar dan in passen. Dinsdag mochten de kinderen met juf Jolien mee om te stemmen, dit was heel speciaal want normaal gymmen we in deze gymzaal op maandag. De kinderen vonden het al vreemd dat we er niet in mochten maandag, nu konden ze zelf zien waarom dit was. Ook kregen alle kinderen van het stembureau een stem potlood om mee naar huis te nemen, het was een leerzaam moment.