Complimentenweek

woensdag 11 maart 2020

Maandag 2 maart, 8.20 uur en de bel is gegaan. Ik loop naar mijn klas en de kinderen en ouders komen binnen.  Direct hoor ik een moeder tegen haar dochter zeggen: “Wat heb jij toch goed geskied in de vakantie.”  Er verschijnt op beide gezichten een glimlach en ik straal van binnen. Wat is het toch geweldig om elkaar complimenten te geven. Om 8.45 uur kwam het PBS kids-team in actie. Ze hebben samen een opening bedacht en posters gemaakt/opgehangen. Deze opening deden ze voor de hele school en wat deden ze het goed! Een compliment is als een soort kadootje: leuk om te krijgen, maar zeker ook om te geven. Als je een compliment krijgt kan je “dank je wel” zeggen. Dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan!

In iedere groep is de afgelopen week extra aandacht besteed aan complimenten geven/ontvangen, maar hoe mooi zou het zijn als er dagelijks meer complimentjes zouden worden gegeven!?

Juf Marinde